بازاریابی درون گرا در مقابل بازاریابی برون گرا

1397/7/6     12:46     بازدید: 324

از سال ۲۰۰۶ بازاریابی درونگرا، موثرترین روش بازاریابی برای انجام کسب و کارهای آنلاین بوده است. این روش جایگزین روش های قدیمی بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing) شده است.



بازاریابی درونگرا برای عصر دیجیتال

بازاریابی درونگرا بر ایجاد محتوای با کیفیت که مردم را به سمت شرکت و محصول شما می کشاند تمرکز دارد. با ایجاد هماهنگی مابین محتوایی که شما منتشر می کنید با منافع مشتری، ترافیک ورودی شما به طور طبیعی بالا می رود و در واقع فرایند دیده شدن که اولین گام در این چرخه است برداشته می شود و بعد از بالا بردن ترافیک موثر، تبدیل بازدید کننده ها به مشتری بالقوه و در نهایت، تبدیل مشتری بالقوه به خریدار جزء گام های بعدی است. در اصل بازاریابی درون گرا به نوعی از استراتژی در بازاریابی گفته می شود که بر یافتن مشتری از طریق ارائه اطلاعات مفید متمرکز شده است.



بازاریابی برون گرا و راهکارها

بازاریابی برونگرا همانند انتشار آگهی، شرکت در رویدادهای تجاری‏، ایمیل های تبلیغاتی و سایر روش های مشابه، که هدف این تکنیکها معرفی محصول به مشتریان بالقوه ‏ای که هنوز تمایلی نسبت به محصول ما نشان نداده ‏اند و آماده سازی آن‏ها برای امتحان محصول یا خدمت و نهایتاً خرید است.



تکنیک های بازاریابی درونگرا و برونگرا

تکنیک های بازاریابی درونگرا شامل: راه اندازی وب سایت ، سئو ، وبلاگ نویسی، و رسانه های اجتماعی است. تمرکز اصلی این نوع بازاریابی بر دیده شدن توسط مشتریهای بالقوه ای است که از اینترنت برای کسب اطلاعات در مورد محصولات و خدمات استفاده می کنند. و این مورد در حالی است که در بازاریابی برونگرا (outbound marketing) از ارسال نامه های تبلیغاتی، نمایشگاه های تجاری، و بازاریابی تلفنی استفاده می نمایند. بازاریابی برونگرا رهیافت سنتی تر به بازاریابی هستند که در آن کسب و کارها پیام خود را به سمت مشتریان بالقوه می فرستند، برعکس روشهای درونگرا که سعی می کنند آن مشتریان خود را به سمت محتوا بکشند.

 



جدول مقایسه بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا

بازاریابی درونگرا بازاریابی برونگرا
ارتباط دو طرفه ارتباط یک‌ طرفه
در این نوع بازاریابی ارتباط دو سویه میان شما و مخاطبانتان برقرار می‌شود. در این نوع بازاریابی صرفاً بدون در نظر گرفتن بازخور، یک پیام برای مخاطبان فرستاده می‌شود.
تمرکز بر ارزش(Value) تمرکز بر مشتری‌سازی(Lead)
در بازاریابی درونگرا تمرکز بر تولید ارزش، برای ساختن یک رابطه‌ی پایدار با مخاطب است. بازاریابی درونگرا به دنبال آموزش و افزایش آگاهی مشتری است. در این نوع بازاریابی صرفاً تمرکز بر ایجاد مشتری است و به ندرت آگاهی دادن به مشتری، مورد اهمیت است.
شما پیدا خواهید شد انتخاب بازار هدف
بازاریابی درونگرا مخاطبانی را برای شما می‌آورد که می‌توانند به صورت مستقیم مشتری شما باشند. در این نوع بازاریابی مشتری بر اساس نیازش، شما را پیدا خواهد نمود و با علاقه و رغبت خرید می‌کند، نه شما مشتری را. به همین دلیل بازار هدف خود را گسترده‌ نموده‌اید. شما با پیـــام‌های تبلیغــــاتی تلاش می‌کنید مخاطبان ایده‌آلتان را هدف قرار دهید و تمرکز شما روی یک بخش از بازار خواهد بود. شما خدمات و محصولات خود را به سمت مشتری هُل می‌دهید و او را مجبور می‌کنید خرید نماید.
مخاطبان متنوع  مخاطبان تنها از بازار هدف دیده خواهند شد
مخاطبان دائماً تغییر می‌کنند، رشد می‌کنند و به گروه‌های جدید توسعه پیدا می‌کنند. مخاطبان معمولاً از جمعیت‌ شناخته و هدف‌گذاری شده می‌باشند.(تنها برای مخاطبِ هدف، تبلیغ خواهید کرد)
اهمیت اطلاعات اهمیت برند
اطلاعات است که مخاطبان را کنترل می‌کند. شرکت و برند شرکت است که مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
هزینه‌ی هدفمند و معمولا کمتر و اثربخشی بیشتر هزینه‌ی بیشتر و اثربخشی کمتر
میانگین هزینه‌ی تبدیل مخاطبان به مشتریان در حال تصمیم، ۱۴۳$ میانگین هزینه‌ی تبدیل مخاطبان به مشتریان در حال تصمیم، ۳۴۳$
ROI بیشتر در بازاریابی درونگرا(۶۲% هزینه‌ی کمتر نسبت به تبلیغات سنتی)  



  • مدرس دیجیتال مارکتینگ

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir

  • نظرات شما برای ما مهم است. با ما درمیان بگذارید
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

 
 
 
 

خدمات دیجیتال مارکتینگ