7 مزیت برتر گوگل ادوردز

1397/7/14     21:43     بازدید: 326

گوگل ادوردز -Google AdWords-  پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که تبلیغات شما را در هنگام جستجو به کاربران نمایش میدهد.این پلتفرم قابلیت های زیادی در تبلیغات دارد که برتری های آشکاری برای استفاده کنندگان آن فراهم می آورد.در این مقاله 7 مورد از ویژگیها و مزیت های برتر گوگل ادوردز یا گوگل ادز را آورده ایم.



1- برندینگ

برندینگ یا برندسازی در تعریفی ساده شامل مجموعه اقدامات و عملیاتی است که یک شخص یا سازمان سعی می‌نماید تا برندی خلق ، معروف  ، در اذهان ماندگار و موجب ایجاد هویت و ارزش برند گردد.تبلیغات گوگل یکی از راهکارهای سریع برندینگ میباشد.



2- نتیجه گیری بسیار سریعتر از سئو (SEO)

بر خلاف سئو که نتایج ملموس آن ممکن است ماه‌ها طول بکشد، ادوردز می‌تواند به شما کمک کند خیلی سریع کلیک بگیرید و بلافاصله پس از قرار گیری آگهی در جایگاه تبلیغاتی دیده شوید.به خاطر سرعت ویژه‌ی این شیوه، زیر نظر گرفتن نتایج و آزمودن کلیدواژه‌ها به نسبت عملکردشان کار چندان دشواری نخواهد بود. مثلاً اگر یک کلیدواژه‌ی به‌خصوص نتیجه‌ی مطلوب را در بر نداشت می‌توان بلافاصله آن را تغییر داد یا حذف کرد در صورتیکه این امکان در سئو بسیار زمان بر میباشد



3- غلبه بر آگهی های رقبا

به طور کلی گوگل ادوردز بر مبنای «سیستم مزایده‌ای» کار می‌کند، یعنی کاربران آن در ازای هر کلیک «پیشنهاد قیمت» (Bid) می‌دهند.

اما بالاترین پیشنهاد لزوماً به معنای پیروزی در این مزایده نیست. گوگل عامل پول را با عامل کیفیت ترکیب می‌کند تا بهترین تجربه را برای کاربر فراهم آورد. به عبارت دیگر اگر تبلیغ شما با کیفیت باشد و پول خوبی نیز در ازای نمایش آن پرداخت کنید، می‌توانید برنده‌ی مزایده باشید.



4- راه اندازی کمپین های مبتنی بر هدفگیری کاربران

به راحتی می‌توان دریافت کسی به سراغ گوگل می‌رود که دنبال چیز مشخصی می‌گردد. این یعنی نیتی دارد و به احتمال زیاد به دنبال خرید چیزی است. در واقع این دسته از کاربران با تایپ کردن کلمات کلیدی مربوطه، نشان می‌دهند قصد خرید چه محصولی را دارند.

شما می توانید با استفاده از تاکتیک هایی مانند زمانبندی تبلیغات و هدف گیری دقیق دستگاه های نمایش دهنده (رایانه های دسکتاپ یا موبایل)، کاربران خود را مدیریت کنید.

یکی دیگر از امکانات بسیار مفید گوگل ادوردز ، امکان هدف گیری جغرافیایی کاربران یا همان Geotargeting است.این قابلیت به کاربران ادوردز امکان می دهد تا تبلیغات خود را تنها برای منطقه خاصی از جهان نمایش دهند. به این ترتیب تبلیغِ گوگل شان تنها برای کاربرانی نمایش داده می شود که در مکان جغرافیایی تعیین شده، آن جستجو را انجام داده اند. این هدف گیری جغرافیایی می تواند به بزرگی یک کشور یا به کوچکی یک خیابان باشد!

این روش از تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای محلی، به خصوص فروشگاه ها، بسیار مفید است و می تواند ترافیک خوبی را از دستگاه های قابل حامل به وب سایت و در نهایت به خرید، هدایت کند.



5- زمانبندی تبلیغات برای دیده شدن تبلیغات در زمان مناسب

یکی از امکانات مهم در تبلیغات گوگلی امکان زمان‌بندی نمایش تبلیغات است. امکانی که می‌تواند در بودجه شما صرفه‌جویی کند و بازخورد بهتری برای تبلیغات شما رقم بزند. اگر زمان بندی درستی برای تبلیغات خود انجام دهید، می‌توان تا حد ممکن جلوی هدر رفت بودجه را گرفت. زمان‌بندی تبلیغات بر اساس روزهای هفته و ساعت‌ها قابل انجام است. حتی زمان‌بندی صحیح می‌توانید باعث کاهش هزینه مصرفی شما در طی روز هم بشود!



6- ریمارکتینگ

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ به شما این امکان را می دهد تبلیغ تان را در معرض دید افرادی بگذارید که از سایت شما بازدید کرده و یا از اپلیکیشن موبایل شما استفاده کرده اند. برای مثال، زمانی که کاربران بدون خرید کردن، وب سایت شما را ترک می کنند، می توانید با استفاده از روش بازاریابی مجدد و از طریق ابزارها و وسایل ارتباطی مختلف، برایشان تبلیغ بفرستید و از این طریق دوباره با آن ها ارتباط برقرار کنید.

شما می توانید با روش های مختلف در گوگل ادوردز به بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ بپردازید.



7- هزینه های تبلیغات خود را کنترل می کنید

سرویس تبلیغات گوگل بر اساس کلمات کلیدی بنا نهاده شده است. البته هزینه این تبلیغات با توجه به میزان محبوبیت و ارتباطشان به ازای هر کلیک، متفاوت است. شما می توانید با مدیریت صحیح و بهینه سازی اکانت ادوردز، هزینه های تبلیغات را در این رقابت کاهش و یا افزایش دهید.



  • مدرس دیجیتال مارکتینگ

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir

  • نظرات شما برای ما مهم است. با ما درمیان بگذارید
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

 
 
 
 

خدمات دیجیتال مارکتینگ