ریتـارگتـینگ

1397/7/11     12:14     بازدید: 426

ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد یک روش اثبات شده برای افزایش نرخ تبدیل و فروش در سراسر دنیاست. ریتارگتینگ به شما کمک میکند کسانی که قبلاً از وبسایت شما دیدن کرده‌اند را  دوباره به وبسایت خود برگردانید! 

 



ریتارگتینگ چیست؟

ریتارگتینگ به معنای تحریک کردن مشتریان بالقوه برای بازدید از وبسایت شماست. یعنی می توانید با استفاده از تکنیک ریتارگتینگ کسانی که پیش از این از وبسایت شما دیدن کرده اما خرید یا عملی که موردنظر شما بوده را انجام نداده اند، به وبسایت بازگردانده و تبدیل به مشتری خود کنید. ریتارگتینگ تکنیکی در تبلیغات است که به وسیله آن تبلیغات برای کسانی نمایش داده می شود که پیش از این به وبسایت شما مراجعه کرده اند.

البته در ابتدا نیاز دارید بازدیدکنندگان وبسایت خود بر اساس بازدید صفحات، تقسیم بندی کنید. برای مثال افرادی که از صفحه خرید شما دیدن می کنند بیشتر از کسانی که تنها از صفحه اول وبسایت شما دیدن می کنند، آماده خرید می باشند. پس از آن شما می‌توانید تبلیغات خود را متناسب با آدرس صفحاتی طراحی کنید که نیاز ویژه هر دسته از کاربران شما می باشند.

 



تفاوت ریتارگتینگ با سایر تبلیغات بنری آنلاین

در ریتارگتینگ شما تنها کاربرانی را هدف گیری می‌کنید که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده و آشنایی اولیه با برند شما را کسب کرده اند. در ریتارگتینگ شما می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش خاصی از سایت شما رفته یا به طور کلی از وبسایت شما بازدید کرده‌اند هدف گیری مجدد شوند، در هر صورت به شما ضمانت داده می‌شود که شما تنها بابت کاربرانی پول می‌پردازید که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند.
در تبلیغات آنلاین معمولی و رایج شما باید تبلیغات خود را برای هدف گیری افرادی که در سطح اولیه قیف خرید شما قرار می‌گیرند انجام دهید، زیرا در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی وبسایت شما را ندیده‌‌اند نمایش داده می‌شود. در این نوع تبلیغات شما باید به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد، به طور موثری برندینگ و کارهایی از این دست بپردازید.



رهگیری کاربران در ریتارگتینگ

ریتارگتینگ یک تکنولوژی بر اساس کوکی (cookie) است که از یک کد جاوا اسکریپت برای دنبال کردن کاربران شما در تمامی فضای وب به صورت ناشناس استفاده می‌کند.این کوکی بهشرکت تبلیغاتی که با شما همکاری می‌کند این اجازه را می‌دهد که وی را شناسایی کرده و تبلیغات مورد نظر شما را به آن کاربر نشان دهد و این اطمینان حاصل می‌شود که تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شود که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده اند. تعداد کاربران سایت شما تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کمپین های ریتارگتینگ شما دارد.



پیاده‌سازی ریتارگتینگ

بهترین راه برای افزایش تعداد خرید از یک سایت استفاده از تکنیک ریتارگتینگ است. زیرا طبق بررسی های انجام شده بازدیدکنندگانی که به وسیله تبلیغات ریتارگت می شوند، ۷۰% بیشتر احتمال تبدیل شدن به مشتری را دارند.
با اینکه تمامی صاحبان کسب و کار تمایل دارند اولین دیدار کاربران از وبسایت‌شان و اولین برقراری ارتباط، به خرید محصول یا سرویس منجر شود، اما نباید این حقیقت را نادیده گرفت که پروسه خرید یک مشتری روندی پیچیده دارد و پروسه خرید به آسانی و در مسیری خطی اتفاق نمی افتد.
معمولا در دفعات اول کاربران به سایت شما سر زده و آن را سریع ترک می کنند. دو ماه بعد با تبلیغ شما برخورد کرده و توجه شان جلب می شود. اگر تبلیغ شما برایشان جالب باشد ممکن است به سایت شما سری بزنند  و بعد از گذشت یک یا چند روز و با تحقیق و جستجو تصمیم به خرید می گیرند.
بنابراین یکی از بهترین روش ها استفاده از تکنیک ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد است.

 یکی از تکنیک هوشمندانه پیاده‌سازی ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد، استفاده از کد تخفیف و ارائه محصولات مشابهی که کاربر قبلا در سایت مشاهده کرده در بنرهای هوشمند است.

 



  • مدرس دیجیتال مارکتینگ

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir

  • نظرات شما برای ما مهم است. با ما درمیان بگذارید
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟




خدمات دیجیتال مارکتینگ