آنچه مسلم است ما برای رفع نیازهای روزمره و یافتن خدمات مورد نیازمان از دیگران پرس و جو میکنیم.این امر در اینترنت هم اتفاق می افتد، ولی با کمی تفاوت.کاربران در اینترنت سئوالات خود را از موتورهای جستجو می پرسند .مهمترین موتورهای جستجویی که کاربران به آن مراجعه مینمایند گوگل، بینگ و ... میباشد.
ماهیت موتورهای جستجو در پاسخ به کاربران ارائه بهترین پاسخ ها میباشد که معمولا آنرا از دسته بندی محتوای سایتها کسب نموده اند. اینجاست که محتوای مناسب و بهینه باعث جلب توجه موتورهای جستجو و در نتیجه کسب رتبه بهتر سایت برای کاربران میشود.
و هرچه سایت ما رتبه بهتری کسب نماید مراجعین بیشتری خواهد داشت که نتیجه آن فروش بیشتر و توسعه کسب و کار خواهد بود.
یکی از عمده دلایلی که باید بازاریابی محتوا را انتخاب کنید صرفه جویی در هزینه تبلیغات است. هر کسب و کاری از طریق کانتنت مارکتینگ می تواند کسب و کار خود را به صورت رایگان و برای مدت نامحدود معرفی کند.