REACH
این مرحله شامل ایجاد آگاهی و معرفی از برند و محصول یا سرویس است که هم در وب و هم به صورت آفلاین، به منظور هدایت بازدیدها به سمت سایت اصلی و شبکههای اجتماعی است. هدف از این مرحله، دستیابی به مشتری و ایجاد ارتباط اولیه با مشتری از تمام نقاط تماس ممکن مانند رسانههای آفلاین و آنلاین است.
ACT
این مرحله چالش بزرگی برای دیجیتال مارکترها است. در این بخش هدف این خواهد بود که بازدیدهای دریافت شده از مرحلۀ قبل که از طریق وبسایت یا هر نقطۀ تماس دیگری برای اولین بار با شما ارتباط برقرار میکنند، به مرحله بعد ترغیب و هدایت شوند.
در این مرحله باید مشتری و کاربر ترغیب شود تا عملی در وبسایت انجام دهد؛ عملی مانند خواندن مطلب، جست و جو در بین محصولات، عضویت در سایت یا دانلود یک فایل. ترغیب مشتری به انجام این اعمال باید اولویت اصلی در قیف بازاریابی در آنالیتیکس در نظر گرفتهشوند.
اهداف(Goals) گوگل آنالیتیکس میتوانند شامل محصولات بازدید شده، محصولات اضافه شده به سبد خرید، ساخت اکانت عضویت یا عضویت در خبرنامه باشد. همچنین Act دربارۀ تشویق مشتری به همکاری است؛ این همکاری میتواند اشتراک یک پست از برند در شبکه اجتماعی باشد.
برای هر برند و کسب و کار، باید اهداف و داشبورد مخصوص به خود تعریف شود. جهت اینکه کاربر در همان اول کار و در این مرحله از ماندن در صفحه منصرف نشود، باید او را از طریق ایجاد محتوای متقاعدکننده و مرتبط و منوی ناوبری واضح درگیر کرد. البته در اکثر سایتها، بونس ریت از ۵۰ درصد بالاتر است؛ در نتیجه ترغیب کاربر به همکاری و ایجاد Act چالش بزرگی است.
CONVERT
این مرحله همان بخشی است که اقدمات قبلی تبدیل به فروش میشوند. Convert شامل ترغیب مخاطب به برداشتن قدم حیاتی یعنی فروش است. در این مرحله، بازدیدکنندگان از مخاطب، تبدیل به مشتری خریدکننده میشوند و البته مهم نیست که خرید و تراکنش آنها از طریق کانالهای آنلاین باشد یا آفلاین.
ENGAGE
این مرحله شامل ایجاد یک ارتباط طولانی و پایدار است؛ یعنی مشتریانی که اولین بار خرید کردهاند تبدیل به مشتریان وفاداری شوند که خریدهای بیشتری در آینده انجام دهند. در واقع، خریدهای این مشتریان با استفاده از وبسایت، شبکههایاجتماعی، ایمیل و ارتباط مستقیم بیشتر و ارزش چرخۀعمر مشتری بیشتر خواهد شد.