راهکارهای افزایش بک لینک وب سایت

1395/12/17     12:09     بازدید: 273

بک‌لینک سازی یک فرایند بسیار مهم برای موفقیت هر وبمستر است. در این مقاله به روش‌های گرفتن بک‌لینک‌های مناسب برای وبسایت یا وبلاگ خود اشاره می‌کنیم. با  رعایت کردن نکات مطرح شده در این مقاله می توانید برای سایت یا وبلاگ خود لینک های ورودی با کیفیت دریافت کنید و به مرور ترافیک سایت خود را افزایش دهید. روش های دریافت بک لینک های مناسب و با کیفیت عبارتند از 



بازاریابی مقاله

برای مدت زمان طولانی بازاریابی مقاله می‌تواند یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای گرفتن بک‌لینک‌های مناسب به وبسایت شما باشد. مواردی وجود دارد که شما باید در زمان گرفتن بک‌لینک از طریق بازاریابی مقاله در نظر بگیرید. همچنین باید یک مورد بسیار مهم را به یاد داشته باشید:

تنها بازاریابی محتوا را بر روی وبسایتهای مرتبط انجام دهید: برای مثال اگر شما یک شرکت سئو هستید شما باید محتوایی بر روی یک سایت دایرکتوری مقاله ارسال کنید که تنها هدف آن سئو باشد. بسیار مهم است که به طور مؤثر از متن لنگر یا anchor text در هنگام ارتقا دادن وبسیات خود از طریق بازاریابی محتوا استفاده کنید. لینک شما هنگامی بی‌ارزش خواهد شد که شما یک متن anchor درست نداشته باشید. 
شما همچنین باید مطمئن شوید که مقاله به دایرکتوری‌های با کیفیت و معتبر ارسال شده (submit) تا به خوبی تثبیت شود و اعتبار در موتورهای جستجو داشته باشد. همچنین مهم است که از دایرکتوری‌های مقاله do-follow و نه no-follow استفاده کنید. 
(نکته: نوفالو یک ویژگی HTMLL است که برای راهنمایی ربات‌های موتورهای جستجو به کار می‌رود تا یک هایپرلینک رتبه‌بندی یک لینک هدف را در ایندکس موتورهای  جستجو تحت تأثیر قرار ندهد و دوفالو نوعی از لینک است که دارای پتانسیل بهبود رتبه‌بندی و اعتبار وبسایت شما در گوگل می‌شود، به طور پیش فرض هر لینک دو فالو است لینکهایی که شامل Rel نوفالو نیستند این ویژگی را دارند که دو فالو هستند و اینها قدرتمندترین لینکها برای هر وبسایتی در نظر گرفته می‌شوند)

شبکه‌های اجتماعی

یک روش عالی است که می‌توانید برای گرفتن بک‌لینکهای مناسب به وبسایت خود استفاده کنید. بسیاری از بوکمارکینگ اجتماعی و سایتهای شبکه‌های اجتماعی دارای رتبه صفحه یا پیج رنک بالا هستند. این رتبه می‌تواند به حساب شما جریان یابد. بنابراین می‌توانید بک‌لینکهای مناسبی با استفاده از بوکمارکینگ اجتماعی و سایتهای شبکه اجتماعی بگیرید. بسیاری از سایتها به شما اجازه می‌دهند لینکهایی را به وبسایت خود اضافه کنید. بسیار مهم است که قدرت این لینکها را دست کم نگیرید و به طور مؤثر از آنها استفاده کنید.
 (نکته: social bookmarking سرویسی آنلاین که اجازه می‌دهد کاربران صفحات اینترنتی و محتوای آنها را برچسب گذاری و اضافه کنند)

مطالب مطبوعاتی

یک روش عالی دیگر برای گرفتن بک‌لینکهای مناسب برای سایت خود از طریق وبسایت‌های مطبوعاتی می‌باشد. اگر به درستی انجام شود شما می‌توانید بک‌لینکهای مناسب بسیاری از این نوع سایتها بگیرید به این دلیل که آنها در حال تهیه محتوایی به سایتهای کوچکتر بسیاری هستند که به راحتی توسط سایتهای خبری جمع آوری می‌شوند. این بدان معنی است که لینکهایی با کیفیت بالا و قرار گرفتن در معرض بیشتر برای شما ایجاد خواهند کرد. هنگامی‌که تلاش می‌کنید بهترین لینک را از این سایتها بگیرید باید مطمئن شوید دارای سایتی با عنوان مهم و جذاب هستید. 
همچنین مطمئن شوید که یک لینک به وبسایت خود در داخل محتوای خود دارید به این دلیل که در برابر افرادی که محتوای شما را می‌دزدند مبارزه خواهد کرد.

تبادل لینک

ممکن است این روش یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌ها باشد اما هنوز این شیوه عمل می‌کند. هنگامی‌که شما تلاش می‌کنید بک‌لینکهای مناسبی از طریق تبادل لینک بگیرید بسیار مهم است که یک وبسایت جداگانه داشته باشید تا در آن لینک‌های افراد دیگر را بگذارید. به این دلیل که شما نمی‌خواهید از طریق موتورهای جستجو جریمه شوید، دقت کنید که تبادل لینک های دو طرفه از طریق موتورهای جستجو قابل شناسایی است و سایت هایی که به تعداد زیاد اقدام به چنین کاری می کنند را جریمه می کنند.

سایت‌های اشتراک‌گذاری اسناد (Document)

روش دیگر برای گرفتن بک‌لینک مناسب برای وبسایت خود از طریق ارسال مقاله خود و کتاب‌های الکترونیکی به وبسایتهای اشتراک گذارنده اسناد می‌باشد. شما می‌توانید این کار با گردآوری پست‌های وبلاگ خود به صورت فایل‌هایPDF و آپلود آنها به وبسایت‌های اشتراک گذاری انجام دهید. بسیاری از مردم می‌ترسند از این روش استفاده کنند؛ اما این روش به شما بک‌لینکهایی با کیفیت بالا می‌دهد به این دلیل که بسیاری از این سایتها مورد اعتماد گوگل هستند. همچنین بیشتر این سایتها do-follow هستند. 

نوشتن پست مهمان یا Guest Blogging 

پست مهمان یکی از روش‌های دیگری است که لینک‌های یک طرفه مناسبی به وبسایت شما ایجاد می‌کند. برخلاف بازاریابی محتوا، ساخت بک‌لینک از طریق پست مهمان دارای کیفیت و اعتبار بالاست. در این پست مهمان علاوه بر اینکه می‌توانید با کلمات و عبارات کلیدی خود بازی کنید می‌توانید از لینک بیلدینگ هم بهره ببرید. بسیاری از وبلاگ‌ها همچنین دارای رنک صفحه بالا هستند و مقاله شما می‌تواند بر روی صفحه اصلی آنها برای مدتی باقی بماند. اگر یک مقاله خوب بنویسید می‌توانید شما حتی افراد بیشتری را به لینک دادن به آن جذب کنید. این به معنای اعتبار بیشتر است که به وبسایت شما انتقال می‌یابد.

نظرات گذاشتن یا Commenting

بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا نظر گذاشتن وبلاگ می‌تواند در ساخت بک‌لینک به کار رود. ما به شما 100% می‌گوییم که نظر گذاشتن وبلاگ برای ساخت بک‌لینک عمل می‌کند. بنابراین با استفاده از این روش می‌توانید به نفع خود توسط نوشتن نظرات ارزشمند استفاده کنید. 
همچنین مهم است بدانید که:
نظرات No-follow بی‌فایده برای ساخت بک‌لینک است.
نظرات Do-follow بهترین هستند.

نتیجه‌گیری

تمامی لینکها برابر نیستند. ساخت بک‌لینکهای باکیفیت می‌تواند منجر به سئوی بهتر شود که به نوبه‌ی خود به معنای ترافیک بیشتر است. اگر شما تمام نکات بالا را پیاده‌سازی کنید می‌توانید نتایج بهتری بگیرید و به طور بالقوه باعث بهبود سریع رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو شوید. پس بیایید بک‌لینکهایی بسازیم و باعث بهبود سئوی خود شویم.

امیدواریم که با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله بتوانید برای سایت یا وبلاگ خود بک لینک های با کیفیت دریافت کنید.



برگرفته از: وب24

برچسب ها:  مزایای بک لینک - بک لینک - تکنیک های سئو - سئو ارزان - مقالات سئو - عوامل موثر بر سئو - بک لینگ رایگان - بررسی آنلاین سئو سایت - سئو منفی - سئو و بهینه سازی

 



  • مدرس دیجیتال مارکتینگ

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir

  • نظرات شما برای ما مهم است. با ما درمیان بگذارید
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟




خدمات دیجیتال مارکتینگ