جدول مقایسه بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا

1397/7/6     13:11     بازدید: 4

بازاریابی درونگرا بازاریابی برونگرا
ارتباط دو طرفه ارتباط یک‌ طرفه
در این نوع بازاریابی ارتباط دو سویه میان شما و مخاطبانتان برقرار می‌شود. در این نوع بازاریابی صرفاً بدون در نظر گرفتن بازخور، یک پیام برای مخاطبان فرستاده می‌شود.
تمرکز بر ارزش(Value) تمرکز بر مشتری‌سازی(Lead)
در بازاریابی درونگرا تمرکز بر تولید ارزش، برای ساختن یک رابطه‌ی پایدار با مخاطب است. بازاریابی درونگرا به دنبال آموزش و افزایش آگاهی مشتری است. در این نوع بازاریابی صرفاً تمرکز بر ایجاد مشتری است و به ندرت آگاهی دادن به مشتری، مورد اهمیت است.
شما پیدا خواهید شد انتخاب بازار هدف
بازاریابی درونگرا مخاطبانی را برای شما می‌آورد که می‌توانند به صورت مستقیم مشتری شما باشند. در این نوع بازاریابی مشتری بر اساس نیازش، شما را پیدا خواهد نمود و با علاقه و رغبت خرید می‌کند، نه شما مشتری را. به همین دلیل بازار هدف خود را گسترده‌ نموده‌اید. شما با پیـــام‌های تبلیغــــاتی تلاش می‌کنید مخاطبان ایده‌آلتان را هدف قرار دهید و تمرکز شما روی یک بخش از بازار خواهد بود. شما خدمات و محصولات خود را به سمت مشتری هُل می‌دهید و او را مجبور می‌کنید خرید نماید.
مخاطبان متنوع  مخاطبان تنها از بازار هدف دیده خواهند شد
مخاطبان دائماً تغییر می‌کنند، رشد می‌کنند و به گروه‌های جدید توسعه پیدا می‌کنند. مخاطبان معمولاً از جمعیت‌ شناخته و هدف‌گذاری شده می‌باشند.(تنها برای مخاطبِ هدف، تبلیغ خواهید کرد)
اهمیت اطلاعات اهمیت برند
اطلاعات است که مخاطبان را کنترل می‌کند. شرکت و برند شرکت است که مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
هزینه‌ی هدفمند و معمولا کمتر و اثربخشی بیشتر هزینه‌ی بیشتر و اثربخشی کمتر
میانگین هزینه‌ی تبدیل مخاطبان به مشتریان در حال تصمیم، ۱۴۳$ میانگین هزینه‌ی تبدیل مخاطبان به مشتریان در حال تصمیم، ۳۴۳$
ROI بیشتر در بازاریابی درونگرا(۶۲% هزینه‌ی کمتر نسبت به تبلیغات سنتی)  



  • مدیر سایت

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir


راسپید طراحی سایت . تبلیغات گوگل