تعاریف مدل RACE

1397/3/24     16:04     بازدید: 15

REACH

این مرحله شامل ایجاد آگاهی و معرفی از برند و محصول یا سرویس است که هم در وب و هم به صورت آفلاین، به منظور هدایت بازدیدها به سمت سایت اصلی و شبکه­های اجتماعی است. هدف از این مرحله، دستیابی به مشتری و ایجاد ارتباط اولیه با مشتری از تمام نقاط تماس ممکن مانند رسانه­‌های آفلاین و آنلاین است.

ACT

این مرحله چالش بزرگی برای دیجیتال مارکترها است. در این بخش هدف این خواهد بود که بازدیدهای دریافت شده از مرحلۀ قبل که از طریق وبسایت یا هر نقطۀ تماس دیگری برای اولین بار با شما ارتباط برقرار می‌­کنند، به مرحله بعد ترغیب و هدایت شوند.

در این مرحله باید مشتری و کاربر ترغیب شود تا عملی در وبسایت انجام دهد؛ عملی مانند خواندن مطلب، جست و جو در بین محصولات، عضویت در سایت یا دانلود یک فایل. ترغیب مشتری به انجام این اعمال باید اولویت اصلی در قیف بازاریابی در آنالیتیکس در نظر گرفته­‌شوند.

اهداف(Goals) گوگل آنالیتیکس می‌­توانند شامل محصولات بازدید شده، محصولات اضافه شده به سبد خرید، ساخت اکانت عضویت یا عضویت در خبرنامه باشد. همچنین Act دربارۀ تشویق مشتری به همکاری است؛ این همکاری می‌­تواند اشتراک یک پست از برند در شبکه اجتماعی باشد.

برای هر برند و کسب و کار، باید اهداف و داشبورد مخصوص به خود تعریف شود. جهت اینکه کاربر در همان اول کار و در این مرحله از ماندن در صفحه منصرف نشود، باید او را از طریق ایجاد محتوای متقاعدکننده و مرتبط و منوی ناوبری واضح درگیر کرد. البته در اکثر سایت­ها، بونس ریت از ۵۰ درصد بالاتر است؛ در نتیجه ترغیب کاربر به همکاری و ایجاد Act چالش بزرگی است.

CONVERT

این مرحله همان بخشی است که اقدمات قبلی تبدیل به فروش می­‌شوند. Convert شامل ترغیب مخاطب به برداشتن قدم حیاتی یعنی فروش است. در این مرحله، بازدیدکنندگان از مخاطب، تبدیل به مشتری خریدکننده می‌­شوند و البته مهم نیست که خرید و تراکنش آن­ها از طریق کانال­های آنلاین باشد یا آفلاین.

ENGAGE

این مرحله شامل ایجاد یک ارتباط طولانی و پایدار است؛ یعنی مشتریانی که اولین بار خرید کرده­‌اند تبدیل به مشتریان وفاداری شوند که خریدهای بیشتری در آینده انجام دهند. در واقع، خریدهای این مشتریان با استفاده از وبسایت، شبکه­‌های‌­اجتماعی، ایمیل و ارتباط مستقیم بیشتر و ارزش چرخۀ­عمر مشتری بیشتر خواهد شد.



  • مدیر سایت

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir


راسپید طراحی سایت . تبلیغات گوگل