بازاریابی درونگرا

1395/6/2     17:43     بازدید: 562

 بازاریابی درونگرا (inbound marketing) نوعی از بازاریابی است که با ایجاد محتوای مناسب سعی در جذب مشتری قبل از تصمیم به خرید آن نموده است و به دنبال ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان خود با استفاده از سئو، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی می باشد. 



بازاریابی درون گرا به فارسی به کلمات مختلفی ترجمه شده است که از جمله آنها می توان به عباراتی مانند "بازاریابی جاذبه ای" یا "بازاریابی درونی" اشاره کرد.

در واقع هدف از بازاریابی درون گرا یا بازاریابی جاذبه ای هدایت مخاطب هدف (کاربری که به دنبال خرید محصول یا خدمات ماست) به سمت وب سایت می باشد. بازاریابی درون گرا بر خلاف روش های بازاریابی و تبلیغات سنتی بر روی مخاطب هدف تمرکز می کند و بر اساس روش های تولید محتوا (بازاریابی محتوا) کاربر را جذب می کند. به همین دلیل به این روش بازاریابی، بازاریابی جاذبه ای نیز می گویند



مزایای بازاریابی درونگرا:

✳️ بازاریابی با کسب اجازه و بنا به خواست مشتری: 

این مهم ترین مزیت بازاریابی درونگراست. با گسترش تبلیغات، اکثر افراد از حجم زیاد تبلیغات تهاجمی خسته و آزرده اند. بنابراین بازاریابی درونگرا که بر مبنای محتوایی است که خود مشتری با علاقه و خواست خود به جستجوی آن می پردازد و  سایت و شبکه های اجتماعی شما را پیگیری می کند، نوعی احترام به حقوق و آرامش مشتری است.

✅ بر روی مخاطبین هدف تمرکز می کند:

بازاریابی درونگرا به دنبال عموم مردم نیست بلکه بر اساس مشتریان هدف کار می کند. مشتریانی که علاقمند و خواهان موضوعی که شما ارائه می دهید هستند. مشتریانی که عمدتا قصد خرید دارند و جذبشان برای خرید آسان تر است.



پیاده سازی بازاریابی درونگرا

1⃣ ایجاد وب سایت قدرتمند:
داشتن وب سایت اینترنتی اولین گام در بازاریابی درون گراست. با آگاهی از تمام اصول بازاریابی وب سایت خود را تهیه نمایید؛ سایتی که طراحی ساده و بروزی داشته باشد و دسترسی و لینک دهی صفحات آن به یکدیگر بخوبی برقرار شده باشد.

2⃣ ایجاد محتوای مناسب:
محتوای مناسب باعث اشتراک گذاری محتوا از طریق رسانه های اجتماعی خواهد شد و همچنین محتوای مناسب سبب تاثیرگذاری عمیق تر و ماندگارتر محتوا در اذهان می گردد.

3⃣ بلاگ نویسی کنید:
در بلاگ مطالب صمیمانه تری را می توانید در مورد کسب و کار خود با مشتریان در میان بگذارید. همچنین بوسیله وبلاگ نویسی تعداد صفحات ایندکس شده شما در موتورهای جستجو افزایش می یابد و شانس شما برای بیشتر دیده شدن بالا میرود.

4⃣ شبکه های اجتماعی:
مطالب وبلاگ خود را در شبکه ‏های اجتماعی به اشتراک بگذارید و رسانه اجتماعی تولید کنید.

5⃣ سئو :

اعمال یکسری تغییرات داخلی و خارجی در سایت به منظور بالا بردن رتبه وب سایت در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط

6⃣ تبلیغات کلیکی (PPC)
تبلیغات پولی گوگل که سایت شما را در بالا یا پایین لیست نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو نمایش دهد.

7⃣ بازاریابی ایمیلی و شبکه اجتماعی
با استفاده از ایمیل و شبکه های اجتماعی آخرین اخبار و مطالب خود را به صورت مرتب به مشتریان ارسال کنید.

8⃣ منظم باشید و اطلاعات قابل اندازه گیری داشته باشید؛ اطلاعاتی شامل:
🔸تعداد مشتریان بالقوه (بازدیدکنندگان و جستجوگران)
🔸تعداد مشتریان بالفعل
🔸نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل (تقسیم تعداد مشتریان بالفعل به مشتریان بالقوه)
🔸هزینه تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتر



گردآوری: تحریریه



  • مدرس دیجیتال مارکتینگ

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir

  • نظرات شما برای ما مهم است. با ما درمیان بگذارید
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟




خدمات دیجیتال مارکتینگ