برخی استراتژی های CTA (call to action) در طراحی سایت

1395/12/20     01:01     بازدید: 601

جان بوینت, روزنامه نگار و مشاور و سرمایه گذار رسانه های دیجیتال :در دنیایی که انجام کارها بصورت مستقل و توسط خود اشخاص انجام می شود, بسیاری از کسب و کارهای حرفه ای, خودشان طراحی سایت را انجام می دهند. 



ممکن است از سرویس های از پیش قالب ریزی شده همچون Wixوwordpress استفاده کنند و از میان چندین طرح موجود یکی را برای خلق یک طراحی سایت حرفه ای,برگزینند. 
کسب و کارها طرحی را برمی گزینند که براحتی قابل بروز شدن, مطابق با لوگوهای موجود, رنگ ها و نوشته ها باشد. 
اما با این روند, ممکن است متوجه اشتباهاتی رایج در طراحی سایت نشوید که, موجب افت فروش می شود. یکی از این اشتباهات ، call to action ) CTA) است,.که براحتی نادیده گرفته می شود. 
حل کردن این مشکل میتواند با ایجاد تغییر, اوضاع و ارتباط و مکالمات میان کاربران را بهبود بخشیده و با فروش فوق العاده هر ماه هزاران دلار به ارمغان آورد. در این جا چند مورد وجود دارد که باید برای اطمینان از خوب پیش رفتن call to action آن ها را مورد بررسی قرار دهید: 

تست کاربر پسند بودن :
تجربه ی کاربران از طراحی سایت, بصورت فزاینده ای در حال اهمیت یافتن است که دلیلی برای آن وجود دارد و بسیار حائز اهمیت است که رویکرد طراحی وب سایت باید همسو با دیدگاه مشتریانی باشد که میخواهند از آن استفاده کنند. 
مثل نمایش در موبایل و کامپیوتر و حصول اطمینان ازینکه تمامی اشکال و دکمه های مورد نیاز, براحتی پیدا می شوند. 
یکی از تکنیک هایی که متخصصان تجربه ی کاربر از آن استفاده می کنند, درک مراحلی است که کاربر برای اتخاذ تصمیم از آن عبور میکند.
 وقتیکه کاربر برای اولین بار از وب سایت شما استفاده می کند, احتمالا بدنبال چه اطلاعاتی می گردد؟ در سایت های تجارت الکترونیکی, احتمالا مشتریان بدنبال یک محصول خاص هستند, بنابراین بسیار مهم است که هم دکمه ی سرچ و هم طبقه بندی های بر پایه ی گزینه های مرور, قابل دسترس و براحتی قابل استفاده باشد.
 آیا مشتریان مایل هستند محصولات را مورد مقایسه قرار دهند؟ در این صورت, وب سایت شما باید در هر فضایی که مشتری مایل به استفاده از آن است, دارای ابزار مقایسه ای باشد که براحتی قابل استفاده باشد. هر دکمه ی call to action, باید متناسب با آن مرحله ی خاص از تجربه ی مشتری باشد. 

 ارائه آموزش:
 سایت های بزرگ, یا اصطلاحا مگا سایت ها, برای هرکدام از دکمه های call to action, از فعلی برای پاسخ به عمل کاربر استفاده می کنند.. افعال دلالت بر عمل دارند, بنابراین: عباراتی همچون " اضافه به کارت" , "اضافه به لیست مورد علاقه" و " وارد شدن"، بازدید کننده ها را برای انجام عمل, ترغیب می کند. در هر صفحه, برای ثبات بیشتر, call to action شما باید در جای ثابتی باشد, خصوصا اگر عمل CTA چیزی است که کاربر ممکن است بخواهد در هر صفحه از وب سایت شما انجام دهد, مثل : "اضافه کردن به کارت" یا "وارسی". پک پانک پت, موسس شرکت طراحی سن خوزه ایمپکبل, میگوید: " به کاربر بگویید چه کاری انجام دهد". "خیلی شفاف باشید". CTA, باید کاربر را به سمت مرحله ی عمل منطقی بعدی, برانگیزاند.

 از کنتراست بصری استفاده کنید:
 تعیین مکان و رنگ ها, در طراحی وب سایت بسیار حائز اهمیت هستند, چراکه چشم مشتری احتمالا به سمت عناصر خاصی در صفحه کشیده می شود. CTA ها, زمانی بطور قابل توجهی بهتر عمل می کنند که, اطراف آن فضای سفید داشته باشد. اگر دکمه ی فراخوان عمل در پایین صفحه قرار دارد, باید رنگی داشته باشد که چشم مشتری را بسمت خود کشیده و وی را ترغیب به کلیک کردن می نماید. طراحان حرفه ای اغلب از کنتراست, برای خلق طرح های جذاب بصری استفاده می کنند. همانطور که گفته شد, کنتراست تعیین مکان عناصر متفاوت از هم, برای نمایش و جلب توجه یک آیتم است. دکمه ی فراخوان اقدام باید بمنظور کشیده شدن چشم به آن بخش از صفحه طراحی شود. بهترین راه برای بدام انداختن توجه کاربر, ایجاد کنتراست کامل با صفحه ی پس زمینه است. 

 اجتناب از در هم ریختگی:
 وب سایت ها با تلاش برای بارگذاری همه چیز در صفحه, میتوانند, رو به سقوط پیش بروند. 
این موضوع براحتی موجب بهم ریختگی طراحی می شود, که میتواند باعث گیج شدن و از بین رفتن علاقه ی بازدید کننده شود. خصوصا این موضوع زمانی صدق می کند که بهم ریختگی توسط چندین دکمه ی فراخوان اقدام, ایجاد شود. 
از نقطه نظر تجربه ی کاربر, شما باید تمام دکمه های فراخوان اقدام را در صفحه قرار داده و بپرسید که, کدامیک اول توجه کاربر را به خود جلب مینماید؟ آیا این موضوع, همانی است که شما مایلید توجه بیشتری به آن جلب شود؟ الویت ها را در نظر بگیرید و اطمینان پیدا کنید که بیشترین الویت ها بیشترین توجه را به خود جلب می کنند. 
 پانگ پت می گوید: " یک صفحه را با تعداد زیادی از دکمه های فراخوان اقدام پر نکنید. این کار CTA فقط مشتری را گیج می کند هر صفحه باید دارای اهداف اولیه و مربوط " باشد.. در طراحی هر وب سایت تجاری, call to action، ضروری است. 
با استفاده از ابزارهای قابل دسترس امروزی, می توانید تعیین کنید که طراحی شما, از call to action , پشتیبانی کرده یا با آن تداخل دارد.
 همچنین, بمنظور تحلیل وب سایت خود, میتوانید براحتی از مشتریان وفادار خود بپرسید که در وب سایت شما چه چیز را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند؟ مهم نیست که چطور به آن جا می رسید, هدف این است که فراخوان اقدامی خلق کنید که بازدید کنندگانتان را بسرعت و به نرمی, به جایی که دلشان میخواهد می رساند.

گردآوری: تحریریه



  • مدرس دیجیتال مارکتینگ

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir

  • نظرات شما برای ما مهم است. با ما درمیان بگذارید
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟

 
 
 
 

خدمات دیجیتال مارکتینگ