اینفلوئنسر مارکتینگ و پیش بینی آینده آن

1397/3/25     10:36     بازدید: 432

اینفلوئنسرها در شبکه‏ های اجتماعی کسانی هستند که دنبال کننده‏ های قابل‏ ملاحظه ‏ای دارند و ذهن مخاطبان را در مواردی خاص رهبری می‏کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که در شبکه های اجتماعی ابزار مناسبی برای توسعه کسب ‏وکارها بوده است. رشد شبکه ‏های اجتماعی این ابزار را وارد فاز جدیدی کرده است. 



دلیل محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ

۷۳% از بازاریابان می‌گویند بودجه زیادی را برای اینفلوئنسر مارکتینگ تخصیص می‌دهند. ۷۱% از مشتریان تمایل دارند خریدشان را بر مبنای گفته ‌های اینفلوئنسر ها انجام دهند. ۷۰% جوانان به اینفلوئنسر ها بیشتر از سلبریتی‌ها اطمینان دارند.



میکرو اینفلوئنسرها ، ماکرو اینفلوئنسرها ، مگا اینفلوئنسرها

تفاوت ماکرو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها در چیست؟ افرادی که تقریبا بالای ۵۰۰ هزار فالوور دارند را مگااینفلوئنسر می‌گویند و همچینین به کسانی که بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار فالوور دارند را ماکرو اینفلوئنسر و کمتر از آن را میکرو اینفلوئنسر میگویند.



خلاقیت ؛ نقطه قوت اینفلوئنسر مارکتینگ

خلاقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از نقاط قوت پر رنگ این متد میباشد. اینفلوئنسرهای مختلف هر کدام سبک و روش خودشان را در ارائه محصول به مشتری دارند.در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی تا حد ممکن از دادن محتوای آماده به اینفلوئنسرها خودداری کنید. اجازه دهید آن‌ها به روش خودشان شما را معرفی کنند. به عنوان مثال اگر با ۱۰ اینفلوئنسر کار کنید این به معنی آن است که شما به ۱۰ طریق مختلف و به هر گروه از مشتریان هدف خود از طریق فرد تاثیرگذار همان دسته معرفی شدید.



آینده اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ و اینفلوئنسرها از ترندهای جهانی سال ۲۰۱۷ در حوزه بازاریابی دیجیتال است. با اینکه بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار بحث داغ این روزهای دیجیتال مارکتینگ است، اما خیلی ها معتقدند این روند مانند هر موج دیگری فروکش می کند. باید گفت که روند تبلیغات توسط اینفلوئنسرها از گذشته تاکنون وجود داشته و در هر دوره به شکل و شمایلی متفاوت ظاهر شده است، در زمان حال اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرده اند. این روند تبلیغات توسط اینفلوئنسرها به پایان نمی رسد بلکه ممکن است شکل آن تغییر کند. با توجه به موارد گفته شده اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک بسیاری کند.



  • مدرس دیجیتال مارکتینگ

    محمدصادق معنوی

    مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ

    فعال در حوزه تجارت الکترونیک : طراحی سایت، سئو و تبلیغات اینترنتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT & ICT) 

    وب سایت مدیر سایت: msmanavi.ir

  • نظرات شما برای ما مهم است. با ما درمیان بگذارید
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟




خدمات دیجیتال مارکتینگ